“Van
verpleegtechnische handelingen tot het opbouwen van een goede band met klanten en hun families – geen dag is hetzelfde. Dat maakt het werk juist
zo boeiend,” legt Dennis uit. Hij is trots op wat hij en zijn collega’s
bereiken. “Als je na een paar maanden ziet dat een grote, geïnfecteerde wond
mooi is genezen na onze zorg, dan denk je: potverdikkie, hebben we het toch
goed gedaan met z'n allen!”
Dennis is het levende bewijs van ‘veel
mogelijkheden voor persoonlijke groei’ binnen de Posten. In 2010 begon hij als
uitzendkracht en nu staat hij op het punt om te solliciteren voor de opleiding
tot verpleegkundige binnen de organisatie.
“Persoonlijke aandacht voor mensen vind ik heel belangrijk.” zegt Dennis. “We werken in vaste
wijkdelen, waardoor we onze klanten echt leren kennen. Dat zorgt
voor continuïteit en duidelijkheid, wat vooral belangrijk is voor mensen met
beginnende dementie. We laten de klanten zoveel mogelijk zelf doen,
zodat ze zich gewaardeerd voelen. Ik behandel mijn klanten zoals ik zelf behandeld wil
worden.”
“De Posten is een open organisatie,” vertelt
Dennis. “Je kunt gewoon 'Goedemorgen Rick’ tegen de directeur zeggen. Ook de
band tussen collega’s is hecht. We hebben een heel gezellig team. Er zijn dagen
dat we zo zitten te gieren en te brullen tijdens de koffie, dat ze bij de
receptie zich afvragen wat er in het kantoor van de wijkverpleging gebeurt!”